Algemene Ledenvergadering

De algemene ledenvergadering of ALV is de algemene vergadering van een vereniging. Alle leden van de betreffende vereniging zijn welkom op de ALV.
Alle leden (op de aspirant leden na) hebben stemrecht en bepalen hiermee het beleid van de vereniging.

Een ALV wordt minimaal eens per jaar gehouden: de zogeheten jaarvergadering.

Op een ALV worden het gevoerde en te voeren beleid besproken, dat uitgevoerd wordt door het bestuur of het dagelijks bestuur van de vereniging. Het terugkoppelen van het gevoerde beleid gebeurt onder andere jaarlijks (op de jaarvergadering) door middel van:

• een (secretarieel) jaarverslag (wat heeft de vereniging gedaan) en
  • een financieel verslag (inclusief een jaarrekening: wat waren de inkomsten en de uitgaven)

Naast het beleid kan er nog een aantal andere punten besproken worden op de ALV:

• Het (al dan niet) dechargeren van bestuursleden
  • Het benoemen van nieuwe bestuursleden
  • Het wijzigen van de samenstelling van ALV-commissies
  • Het installeren en beëindigen van commissies
  • Het behandelen van moties
  • Wijzigingen van het huishoudelijk reglement (HR)
  • Wijzigingen van de statuten

De notulen van de Algemene Ledenvergadering en de jaarverslagen van de Ierse Setter Club kunt u op onze website nalezen.

U kunt uw kennel/webshop/bedrijf bekend maken middels een advertentie in de Ierse Setter Klanken. Vanaf 2018 wordt de ISK Fullcolour. Voor prijzen en mogelijkheden klik hier.

Enquete

Om de gezondheid van onze rassen in de gaten te houden willen we graag zoveel mogelijk gegevens verzamelen. Ook als er geen problemen zijn horen we dat graag! Hiervoor vragen we u om het enquêteformulier in te vullen.

DNA onderzoek epilepsie

Heeft u een Ierse Setter met epilepsie? U kunt deelnemen aan het DNA onderzoek door een buisje bloed te laten afnemen. De vereniging heeft een lijst samengesteld met dierenartspraktijken die tegen een gereduceerd tarief of kosteloos een buisje bloed willen afnemen. Klik hier om naar de lijst te gaan.

Per 24 augustus 2015 dienen de fokdieren voor de dekking DNA getest, danwel van vrij geteste ouderdieren te zijn, voor de aandoeningen CLAD, PRA rcd-4 en von Willebrand Disease.
LET  OP: Indien u gebruik wilt maken van de korting via de ISC lees dan de gewijzigde procedure hier.

Wilt u de Nieuwsbrief van de Ierse Setter Club ontvangen? U kunt uw mailadres doorgeven via isccommunicatie@gmail.com

Wandeling Regio Zuid-Holland

Datum: 10 december
Locatie: Balijbos
Adres: Kurkhout 73 Zoetermeer
Aanvang: 11.00 uur

Wandeling Regio Noord-Oost

Datum: 10 december
Locatie: Gietenerveld
Adres: Nijslootsweg
Aanvang: 14.00 uur

Het lustrumboek is nog te bestellen via deze link. Het boek bevat 288 pagina's in kleur met heel veel foto's en informatie. Voor slechts 15 euro excl. verzendkosten kunt u het bestellen, maar OP=OP!